Onderscheidend merk voor advocaten

Click here to scrolldown

  • Brainstorm
  • Strategie
  • Concepting
  • Design

Brainstorm

Qo advocaten is een advocatenkantoor van deze tijd. Zij waren niet alleen toe aan een nieuw logo, maar ook aan een nieuwe naam.

Samen met de klant hebben we een brainstorm georganiseerd, die een nieuwe naam en kernwaarden heeft opgeleverd. Een naam die verwijst naar het Latijn Status quo. Een term die betrekking heeft op een bestaande toestand of huidige stand van zaken. De advocaten van QO zijn zelf ook ondernemers en daardoor de perfecte juridische partner voor ondernemers.

Advies

Dit  moderne kantoor richt zich met name op de zakelijke markt en wil zich strak presenteren zonder traditioneel over te komen. Vertrouwen uitstralen, kracht zonder poespas.

Logo

QO bestaat uit 3 lijnen die voor de 3 maten staan. De vorm drukt eendracht uit en samenwerking. Het logo buigt iets naar een infinity symbool, dat staat voor continuïteit. Ook zou je er de kop van een uil kunnen zien, die symbool staat voor wijsheid. Het is een dynamische vorm door de lijnen.

De gekozen kleuren geven het logo meer betekenis. 
Oranje is optimistisch, krachtig en energiek.
Blauw/groen is  evenwicht, vertrouwen veiligheid en voorspoed.
Blauw is zekerheid, kracht en stabiliteit. 

De vormentaal in het logo is strak en zakelijk de lijnen zijn vloeiend en soepel. Deze geven goed weer hoe het is om met QO advocaten samen te werken. Het beeldmerk is een belngrijk element. Door haar eenvoud is het makkelijk te herkennen en hierdoor ook breedt in te zetten. Hierdoor is soms een detail van het logo al genoeg. Het logo wordt meestal in zijn volledigheid met de naam afgebeeld. Aangezien alle logo's die wij opleveren responsive werken is het logo ook in avatar vorm als alleen beeldmerk te gebruiken en goed te herkennen.

Huisstijl

Een huisstijl is meer dan een logo. Zo ook de huisstijl voor QO advocaten. De visitekaartjes zijn afgewerkt met een spotlak op mat laminaat. Daarnaast hebben we diverse middelen ontworpen zoals briefpapier en enveloppen.

Vond je de uitwerking van deze opdracht verhelderend? Klik dan hieronder voor meer casussen.

Heeft dit verhaal bij jou vragen doen opborrelen, neem dan contact met ons op. Je krijgt van ons een aantal vragen terug, dat hoort erbij en levert uiteindelijk de mooiste resultaten.