Wat is de vraag
achter jouw vraag?

Click here to scrolldown

Aan tafel

Die vraag stellen wij altijd als eerste. Heel fijn natuurlijk dat je in gesprek wilt met de merkenbouwers van Familie Fraipont. Maar waarom heb je eigenlijk een nieuwe huisstijl nodig? Of een website of brochure? Welke beweegredenen zitten daarachter? Pourquoi? Daarin zijn wij in het bijzonder mateloos geïnteresseerd. Zet jij de eerste stap? Dan gaan we aan tafel om kennis te maken. Heel laagdrempelig, in een prettige sfeer. Het traject erna bepalen we samen en kan er bijvoorbeeld zo uitzien:

ID-Scan, brainstorm & advies

Het is belangrijk om een duidelijk vertrekpunt te bepalen. Noem het een nulmeting. We maken daarvoor gebruik van de beproefde ID-Scan van BIC Institute. Afhankelijk van de concrete vraag die we uit ons kennismakingsgesprek hebben gedestilleerd en de resultaten uit die scan, volgt in veel gevallen een creatieve brainstormsessie. Waar nodig doen we dat samen met een aantal creatieve partners. We laten dan onze gedachten de vrije loop en buigen ons over jouw vraagstuk. De resultaten van onze brainstorm verpakken we in een adviesrapport.

Merkidentiteit

Op basis van de inzichten die we hebben gekregen, gaan we jouw merk een gezicht geven. Alle visuele elementen die jou gaan helpen om een unieke positie in te nemen in de markt, noemen we de merkidentiteit. Daaronder vallen natuurlijk je bedrijfslogo en huisstijl. Dit is het moment dat we gaan schetsen. Niet vanuit de losse pols op een beeldscherm, maar op echt papier. Daarop vindt de eerste beeldvorming plaats. Ook maken we moodboards om dingen tastbaar te maken. Vanuit de schetsen werken we dan toe naar de eerste voorstellen. Na een of meerdere feedbackronden vindt de finetuning plaats. En vertalen we jouw merkidentiteit uiteindelijk in een responsive logo design en een basishuisstijl.

Middelenmix

Wij nemen ons werk uiterst serieus. Het stopt dan ook niet bij het opleveren van een huisstijl. We denken graag in de volle breedte met je mee over de vertaling van die huisstijl naar media en middelen. Daar hebben we overigens een handige checklist voor.

Merkboek

Om een juist gebruik van de huisstijl binnen jouw bedrijf te waarborgen, ontvang je standaard van ons een uitgebreid merkboek.

Merken
die werken

We zijn pas echt een happy family als hetgeen we voor jou bedacht en gemaakt hebben, ook echt werkt voor je merk. Een idee is pas goed als het omarmt en opgepakt wordt, zowel intern als door je externe doelgroepen. Niets zo frustrerend als creatief werk dat te snel in een archieflade of bestandsmap verdwijnt. Natuurlijk zijn de resultaten van ons werk niet altijd in harde cijfers uit te drukken. Maar we gaan graag af op de positieve reacties die wij krijgen van onze klanten. En liever nog van jouw klanten.

Aan tafel
bij de
Familie Fraipont?

Familie vinden we belangrijk. En meer in het algemeen: relaties gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Die bouw je niet op van de ene op de andere dag. Daar moet je energie en tijd in stoppen, al vanaf de eerste kennismaking. Daarom trekken we er genoeg tijd voor uit om jou te leren kennen. Wanneer wil je aanschuiven?